torstai 10. joulukuuta 2015

Feelings

Mä heräsin yks yö oksennukset suussa. Henkinen pahoinvointi ahdistaa, mä yritän kokoajan pitää itteni kurissa syömisen kanssa mutta kontrolli ei vaan pidä. Terveydenhuollossa mua ei oteta vakavasti, koska en syö lääkkeitä. Mulle on jo 5-vuotta yritetty syöttää lääkkeitä.  En tiedä ees tarkalleen mihin, masennukseen? paniikkihäiriöön? ahdistuneisuushäiriöön?

Viime psykiatrisen sairaanhoitajan tapaamisella vedin itkuraivarit siitä että kukaan ei kerro mikä mulla ees on? Tiedän sen että päällimmäinen ja isoin ongelma on ahmintahäiriö. Haluan oikeesti parantua, mut en silti halua tunkea kroppaani mitään vitun myrkkyjä. Ne lässyttää kokoajan että syö, syö ja syö. Mä en pysty. En vaan pysty. Vittu.
Sain lähetteen ravitsemusterapiaan, mä sanoin heti, lääkäri sano, psykiatrinen sairaanhoitaja ja kouluterkkari sano että siitä tuskin on hyötyä, koska tiedän mitä pitää syödä, en vaan pysty kontrolloimaan sitä. Mutta ne ei toistaseks laita mua psykiatriselle poliklinikalle, koska en syö lääkkeitä. Haistakaa vittu. Mä oon niiiiin kyllästynyt tähän. Mulla on viellä unelmat mitkä vaatii hyvää fyysistä kuntoa, tätä menoa mä en koskaan ikinä pääse elämässä eteenpäin ja mitä järkee elämässä sen jälkeen on?

1 kommentti:

  1. Tiedän niin tunteen.. En ole vielä hakeutunut hoitoon syömishäiriön kanssa, enkä ole sataprosenttisen varma mikä syömishäiriö tämä edes on mutta bediä epäilen.
    En itse varmaan koskaan söisi tähän kuitenkaan lääkkeitä, aivan sama miten tiukille täytyy mennä. Muutenkin on dosetissa jo jonkinmoista lääkettä, eikä pää kestäis enempää.
    Ainaki uskoisin, että pitkällä asennemuutoksiin tähtäävällä terapialla ja ravitsemusterapeutin avulla voisin edes joten kuten päästä sen terveellisyyden rajamaille..
    Kun ei tätä poiskaan enää saa, vaikka yrittää olla teeskentelemättä että ei minulla mitään sairautta ole. Se on paras vaihtoehto tällähetkellä, mutta mitä sitten kun syömishäiriö ottaa taas vallan ja tekisi mieli ommella suu umpeen ettei tule ahmittua?
    On tämä kyllä sellaista helvettiä, etten kenellekään ikimaailmassa tätä soisi tulevan..
    Tsemppiä!♥

    VastaaPoista